وبلاگ یوتایپ

چطور می‌توانیم در تمرین یک مهارت استمرار داشته باشیم؟

همه ما ممکن است در زندگی احساس کنیم باید مهارت تازه‌ای را بیاموزیم. بسیاری از ما مصمم شده‌ایم و در میانه راه آن را کنار گذاشته‌ایم. شاید پس از مدتی دوباره به مسیر یادگیری برگشته باشید و شاید هم برای همیشه از آن منصرف شوید. تمرین یک مهارت نیاز به تداوم دارد. اما چطور می‌تواند در تمرین‌ها مصمم ماند و بی‌وقفه حرکت کرد. برای توضیحات بیشتر این مقاله را بخوانید.

چگونه تکنیک پومودورو کمال گراها را نجات می‌دهد؟

چگونه تکنیک پومودورو کمال گراها را نجات می‌دهد؟

بررسی دلایل کمال گرایی در افراد کار دشواری است و معمولا به کودکی افراد بازمی‌گردد که واکاوی آن از حوصله این مقاله خارج است؛ اما در این مقاله می‌خواهیم یک تکنیک کاربردی برای مبارزه با کمال گرایی را به شما معرفی کنیم. به یاد داشته باشید بسیاری از افراد کمال گرا به نوعی اهمال کاری نیز مبتلا می‌شوند؛ پس این مقاله برای این دسته از افراد نیز می‌تواند مفید باشد.

چطور موضوع پایان نامه انتخاب کنیم؟

چطور موضوع پایان نامه پیدا کنیم؟

نوشتن پایان نامه برای هر دانشجو یک چالش است. این چالش از همان ابتدا و با انتخاب موضوع پایان نامه آغاز می‌شود. در این مقاله راهنمای گام به گام برای انتخاب موضوع پایان نامه را قرارداده‌ایم و نکات ویژه‌ای را یادآور شده‌ایم.

تقویت انگشت کوچک دست

روش های تقویت انگشت کوچک دست در تایپ ده انگشتی

در حین تمرین تایپ ده انگشتی احتمال دارد متوجه شوید که برخی از انگشتان به ویژه انگشتان حلقه و کوچک کمی نسبت به دیگر انگشتان عملکرد ضعیف‌تری دارند. این ماجرا به ویژه در انگشتان کوچک بسیار مشهود است. در این مقاله قصد داریم راه‌کارهایی را برای تقویت انگشت کوچک دست ارائه کنیم.

۹ عادتی که هر روز شما را باهوش تر می‌کند

۹ عادتی که هر روز شما را باهوش تر می‌کند

برخی عقیده دارند که هوش، مقوله ثابتی است و نمی‌توان آن را تغییر داد. اما پژوهش‌ها نشان داده با داشتن روتین‌هایی هدفمند و مفید می‌توانیم هوش را افزایش بدهیم. در این مقاله به ۹ روش افزایش هوش اشاره شده است.

ابزارهای رایگان برای ویراستاری متن فارسی

ابزارهایی رایگان برای ویراستاری و غلط‌یابی متن فارسی

در این یادداشت می‌خواهیم ابزارهایی آنلاین و رایگان معرفی کنیم که به شما در تصحیح، ویراستاری و غلط‌یابی املایی نوشته‌هایتان، کمک فراوان می‌کند. با یوتایپ همراه باشید.

صفحه کلید عددی

کیبوردهای عددی چیستند و چه کمکی به تایپ سریع اعداد می‌کنند؟

برخی از صفحه کلیدها فاقد بخش عددی هستند و اگر زیاد با تایپ اعداد سر و ار داشته باشید توصیه می‌کنیم که نام پد یا کیبوردهای عددی را تهیه کنی. در این مقاله به جزییات بیشتری در این باره اشاره کرده‌ایم.

جلوگیری از خستگی چشم ها در هنگام کار با کامپیوتر

جلوگیری از خستگی چشم‌ ها در هنگام کار با کامپیوتر

خیره شدن طولانی به مانیتور لب‌تاب یا کامپیوتر و یا هر صفحه نمایش دیگری برای زمان طولانی می‌تواند چشمان شما را خسته کند. بنابراین در این مقاله راه‌های جلوگیری از خستگی چشم هنگام کار با کامپیوتر را مطرح می‌کنیم و امیدواریم برای شما مفید باشد.

حافظه عضلانی

حافظه عضلانی؛ رازها و رمزهای یک حافظه عجیب اما کاربردی

وقتی از مهارت‌هایی مانند تایپ ده انگشتی صحبت می‌کنیم، حافظه عضلانی یکی از موضوعاتی است که به ذهن متبادر می‌شود. در این مقاله درباره نحوه عملکرد حافظه عضلانی، حقایق علمی و راه‌های تقویت آن مطالبی گردآوری کرده‌ایم.

همه‌چیز درباره ماتریس آیزنهاور

ماتریس آیزنهاور یکی از بهترین شیوه‌های اولویت‌بندی وظایف و کارهاست. آن زمان که تعداد کارهایتان زیاد و زمان شما محدود است به سادگی با این روش می‌توانید کارهایتان را اولویت‌بندی کنید و به ترتیب آنها را انجام دهید. جزییات کامل این روش را در این مقاله بخوانید.

شش بازی هیجان انگیز برای افزایش سرعت

معرفی بازی‌های هیجان‌انگیز برای افزایش سرعت تایپ

بازی‌های همیشه برای انسان‌های سرگرم‌کننده و دوست‌داشتنی هستند. در این میان بازی‌هایی آموزشی هم وجود دارند که به وسیله آنها می‌توان مهارتی را آموخت. در این مقاله بازی‌هایی را معرفی کرده‌ایم که به وسیله آنها می‌توانید تایپ ده انگشتی را تمرین کنید.

چرا کارمندان و استارتاپ‌ها باید تایپ ده انگشتی را جدی بگیرند؟

چرا کارمندان استارت‌ آپ‌ها و شرکت‌ ها باید تایپ ده‌ انگشتی را جدی بگیرند؟

تایپ ده انگشتی مهارتی اساسی و لازم برای همه کاربران کامیپوتر است. اهمیت این مهارت به‌ویژه برای کارمندان استارتاپ‌ها احساس می‌شود؛ زیرا می‌تواند بهره‌وری آنها را افزایش دهد و خلاقیت را تقویت کند. در این مقاله درباره فواید این مهارت بیشتر بخوانید.

یک طراح گرافیست گزارش میدهد. گرافیست ها و تایپ ده انگشتی

یک طراح گرافیک گزارش می‌دهد: گرافیست‌ها و تایپ ده‌انگشتی

در این مقاله می‌توانید از تجربه عینی یک طراح گرافیست بخوانید که تایپ ده انگشتی را بلد است و آن را به خدمت گرفته. این مقاله نشان می‌دهد که این مهارت چطور بهره‌وری او را افزایش داده است.

فیلم هایی با موضوع تایپ کردن

فیلم‌هایی که تایپیست‌های حرفه‌ای باید ببینند

اگر شما هم از شنیدن صدای ماشین تایپ یا فشرده شدن ممتد دکمه‌های کیبورد لذت می‌برید و همچنین فیلم دیدن را دوست دارید، توصیه می‌کنیم این مقاله را بخوانید تا با فیلم‌هایی که تایپ کردن و یا ماشین تایپ در آنها حضور پررنگ دارند، آشنا شوید و از آنها لذت ببرید.

عادت های بد هنگام استفاده از کامپیوتر

عادت‌های بد هنگام تایپ کردن و راه‌های ترک آن

ممکن است در انجام هر کاری عادت‌های بدی داشته باشیم. استفاده از کامپیوتر و مخصوصا تایپ کردن، قوانین خاص خودش را دارد که با رعایت آنها می‌توانید راندمان کارتان را افزایش بدهید و سلامتی خود را نیز حفظ کنید. در این مقاله عادت‌های بد همگام تایپ کردن را بررسی کردیم و برای رفع هر یک راه حل ارائه کرده‌ایم.

اگر آب روی صفحه کلید ریخت چه کارکنیم؟

خیس شدن کیبورد؛ بایدها و نبایدها

اگر شما هم به نوشیدن چای یا مایعات دیگر در حین کار علاقمندید، باید جای مناسبی برای لیوان یا ماگ خود تعبیه کنید؛ وگرنه خطر خیس شدن کیبورد شما وجود دارد. در این مقاله به بایدها و نبایدهایی اشاره کرده‌ایم که پس از خیس شدن کیبوردتان باید به آنها توجه داشته باشید.

درمان نارساخوانی و نارسانویسی با معجزه تایپ ده انگشتی

نارساخوانی و نارسانویسی اختلال‌هایی هستند که می‌تواند افراد را در خواندن و نوشتن دچار مشکل کند. آموختن تایپ ده انگشتی راهی است که می‌تواند به این افراد برای کاهش عوارض ناشی از این اختلال کمک کند. این مقاله درباره رابطه تایپ ده انگشتی و این دو اختلال سخن می‌گوید.

ورزش هایی برای کاربران کامپیوتر

ورزش‌ هایی برای سلامتی کاربران کامپیوتر

هر شغلی عارضه‌های مخصوص به خود را برای بدن ما دارد. افرادی که ساعت‌های زیادی پشت میز می‌نشینند هم از این عوارض در امان نیستند. در این مقاله‌ نرمش‌هایی ساده را آموزش داده‌ایم تا با انجام آنها از دردهای جسمانی خود بکاهید.

17 شغل که به تایپ ده انگشتی نیاز دارد

۱۷ شغلی که در آن تایپ ده انگشتی کاربرد اساسی دارد

امروزه اغلب مشاغل با کامیپیوتر سر و کار دارند. هر کاربر کامپیوتری به خوبی می‌داند که برای انجام دادن کارهایش به سرعت مل و تمرکز بالا احتیاج دارد و تایپ ده انگشتی مهارتی است که می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در این مقاله می‌توانید لیست مشاغلی را که به این مهارت احتیاج دارد، مشاهده کنید.

تاثیر تایپ ده انگشتی روی عملکرد مغز

تأثیر تایپ ده‌انگشتی روی عملکرد مغز

مغز انسان، حجم و جرم کوچکی از بدن را به خود اختصاص داده است اما می‌توانیم بگوییم که کنترل همه اعمال و رفتار ما به آن بستگی دارد. شاید باورنکردنی به نظر برسد اما در این مقاله قصد داریم بگوییم که تایپ ده انگشتی چه تأثیری روی مغز می‌تواند بگذارد و چطور می‌تواند آن را قوی‌تر کند.

مزایای آموزش تایپ ده انگشتی به کودکان

مزایای آموزش تایپ ده انگشتی برای کودکان

وقتی به مهارت‌هایی که کودکان به آن نیاز دارند فکر می‌کنیم، احتمالا آخرین موردی که به ذهنمان می‌رسد آموختن تایپ ده انگشتی است که در این مقاله مزایای آن را شرح داده‌ایم. تایپ ده انگشتی امروزه یک مزیت نیست، بلکه الزامی است که می‌تواند آینده کودکان را متحول کند.

انواع کیبورد از نظر سایز و تعداد دکمه ها

انواع کیبورد از نظر تعداد و چیدمان دکمه ها

کیبوردها بسته به تعداد دکمه‌ها و نحوه چیدمانشان می‌توانند سایزهای مختلفی داشته باشند. شکل قرار گرفتن دکمه‌ها روی کیبورد می‌تواند روی عملکرد شما در تایپ و انجام کارهای دیگر تأثیر بگذارد. این مقاله را بخوانید تا بتوانید مناسب‌ترین کیبورد را برای کار خودتان انتخاب کنید.

کیبورد مکانیکال چیست

کیبورد مکانیکال چیست و چه تأثیری بر سرعت تایپ دارد؟

کیبوردها به دو نوع مکانیکال و غشایی تقسیم می‌شوند که ساختار سخت‌افزاری آن‌ها با هم متفاوت است. در این مقاله توضیح داده‌ایم که کیبورد مکانیکال چیست و چه تاثیری بر سرعت تایپ شما دارد.

غیر فعال نمودن کوییک فایند

غیرفعالسازی Quick find در فایرفاکس

مرورگر فایرفاکس دکمه‌های ترکیبی مفیدی برای انجام کارها دارد. اما بعضی از این دکمه‌های ترکیبی ممکن است در بعضی اپلیکیشن‌ها مزاحم کار شما شوند. در این مقاله می‌توانید نحوه غیرفعال کردن یکی از آنها را ببینید.

تایپ ده انگشتی برای افزایش سرعت در آزمون های آیلتس و تافل

افزایش سرعت تایپ انگلیسی برای آزمون‌های زبان تافل و آیلتس

خواندن برای آزمون‌های زبان آیلتس و تافل ترفندهای خاصی دارد؛ البته باید بدانید، برای آنکه در امتحان آیلتس یا تافل موفق باشید نیاز به مهارت‌های دیگری غیر از زبان انگلیسی دارید. یکی از این مهارت‌ها تایپ ده انگشتی است که در این مقاله به آن پرداخته‌ایم.

دانلود کتاب آموزش تایپ ده انگشتی PDF رایگان

تایپ ده انگشت شیوه‌ای از تایپ است که به کمک هر ده انگشت شما انجام می‌شود. ما در یوتایپ کتابی برای آموزش تایپ ده انگشتی با فرمت PDF آماده کرده ایم که شما را با اصول اولیه تایپ ده انگشتی آشنا می‌کند.

یادگیری تایپ ده انگشتی چقدر طول می کشد؟

یادگیری تایپ ده انگشتی چقدر طول می‌کشد؟

در این مقاله به یک سوال رایج درباره تایپ ده انگشتی پاسخ داده‌ایم: «یاد گرفتن تایپ ده انگشتی چقدر طول می‌کشد؟» این مقاله را تا انتها بخوانید و پاسخ سوالاتتان را درباره تایپ ده انگشتی بیابید.

شنیدن موسیقی هنگام کار: درست یا غلط؟

بسیاری از ما به شنیدن موسیقی هنگام کار عادت داریم و برخی معتقدند که موسیقی می‌تواند تمرکز آنها را مختل کند. در این مقاله می‌خواهیم به بررسی علمی شنیدن موسیقی هنگام کار بپردازیم و ببینیم آیا این کار درستی‌ست یا خیر!

تجربه ماشین تحریر روی کامپیوتر

تجربه ماشین‌تحریر روی کامپیوتر؛ یادداشتی برای دل‌تنگ‌های ماشین‌تایپ

امروزه کامپیوترها و کیبوردهایشان جای ماشین‌ تحریر‌های پر سر و صدا را گرفته‌اند. در این مقاله راهکارهایی ارائه کرده‌ایم که به شما اجازه می‌دهد دلتنگی خودتان را نسبت به صدای ماشین تحریر رفع کنید.

افزایش سرعت تایپ

افزایش سرعت تایپ با ۶ ترفند میانبُر

برای تبدیل شدن به یک تایپیست حرفه‌ای نیاز به مهارت‌ها و تمرین‌هایی دارید، در این مقاله ما به معرفی و بررسی راه‌های میانبر برای افزایش سرعت تایپ پرداخته‌ایم.

مدیریت زمان پومودورو

مدیریت زمان در هنگام کار و مطالعه با تکنیک پومودورو

تکنیک پومودورو به عنوان یکی از کاربردی‌ترین تکنیک‌ها در مدیریت زمان شناخته شده است. این تکنیک شما را روی کاری که در حال انجام آن هستید متمرکز نگه می‌دارد و می‌توانید کارهایتان را با کیفیت بهتری انجام دهید.

نظافت روزانه کیبورد

راهنمای نظافت روزانه‌ کیبورد در دوران کرونا

نظافت روزانه کیبورد چه در زمان شیوع بیماری‌های مانند کرونا یا آنفولانزا و چه روزهای عادی یکی از واجب‌ترین کارهایی است که باید انجام بدهید. نظافت روزانه کیبورد برای کسی که همیشه در حال استفاده از کامپیوتر است کاری ضروری است.

ماشین تایپ تام هنکس

اپلیکیشن تام‌ هنکس برای عشاق تایپ

«تام هنکس» هنرپیشه و تهیه‌کننده‌ هالیوودی یکی از فعال‌ترین کلکسیونرها وعلاقه‌مندانِ ماشین‌های تایپ است. این علاقه‌ او به ماشین‌تایپ چنان است که او را به یکی از تهیه‌کنندگان فیلمی درباره‌ علاقه‌مندان تایپ و ماشین تایپ بدل کرده است. می‌توانید در این مقاله اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

نگاه کردن به کیبورد هنگام تایپ

۸ اشتباه مهلک برای کسانی که می‌خواهند سریع تایپ کنند

فراگیری تایپ ده‌انگشتی یا آن‌طور که انگلیسی‌زبان‌ها می‌گویند «Touch type» بسیار ساده است. اما بسیاری از ما دچار اشتباهاتی می‌شویم که این سادگی را زیر سوال می‌برد. ما در یوتایپ، ۸ تا از مهم‌ترین خطاها را با شما در میان گذاشتیم.

شباهت تایپ ده انگشتی و کاراته

با طریقت یک کاراته‌کار، ده‌انگشتی تایپ کنید

این یادداشت مجموعه‌ای از تحلیل‌ها پیرامون شباهت‌های طریقت کاراته با فرآیند آموزشی تایپ ده‌انگشتی را بررسی می‌کند. این که تایپ ده‌انگشتی کیفیت‌هایی از نوع تجربه‌ی یک رهروی طریقت کاراته دارد. برخی تایپ ده‌انگشتی را راهی به شناخت ذِن می‌دانند و معتقدند که آموختن تایپ ده‌انگشتی به برنامه‌ریزی دوباره‌ی ذهن کمک می‌کند. یوتایپ در یادداشتی این دلایل را جمع‌آوری کرده است.

ارگونومی تایپ با گوشی

ارگونومی تایپ با گوشی : چشم، دست و گردن خود را از آسیب در زمان کار با تلفن همراه حفظ کنید

استفاده نادرست از گوشی می‌تواند باعث آسیب به چشم، دست، گردن یا ستون فقرات شود. این مقاله درباره ارگونومی تایپ با گوشی نکات مفیدی را گوشزد میکند.

نیم فاصله فارسی

موارد استفاده از نیم فاصله در نگارش و تایپ فارسی و روش صحیح درج نیم‌فاصله در همه نرم‌افزارها

چطور می‌توانیم نیم فاصله را تایپ کنیم؟ آیا تایپ کردن نیم فاصله روش‌های مختلفی دارد؟ در این مقاله روش درج نیم فاصله در همه نرم‌افزارها را بیاموزید.

سریع تایپ کردن و غلط‌گیری در انتها یا با دقت و آهسته‌تر تایپ کردن و غلط‌گیری در حین تایپ؟

غلط گیری متن تایپ شده یکی از چالش‌های تایپیست‌هاست. برخی در حین تایپ غلط گیری می‌کنند و برخی پس از اتمام تایپ، به این کار می‌پردازند. در این مقاله پاسخ را بیابید.