افزایش سرعت تایپ انگلیسی برای آزمون‌های زبان تافل و آیلتس

تایپ ده انگشتی برای افزایش سرعت در آزمون های آیلتس و تافل

اگر گذارتان به این یادداشت افتاده، احتمالا از کسانی هستید که یا خودتان دوست دارید که سرعت تایپ در آزمون‌های بین‌المللی زبان را بالاتر ببرید. و یا برای عزیزی به دنبال راهکاری افزایش سرعت تایپ انگلیسی در آزمون‌هایی مثل آیلتس و تافل هستید. باید این مژده را به شما بدهیم که شما با چیزی کمتر از یک ماه زمان و روزی بیست دقیقه کار روی سرعت تایپ خود، می‌توانید سرعت خود را در آزمون‌های آیلتس و تافل چند برابر کنید. چگونه؟ این یادداشت را با ما همراه باشید.

اهمیت سرعت تایپ انگلیسی در آزمون تافل و آیلتس

اگر با فرآیند دریافت مدرک‌های بین‌المللی زبان مثل تافل و آیلتس آشنا باشید به خوبی می‌دانید که این آزمون‌ها تقریبا شرط ورود شما به بسیاری از دانشگاه‌های جهان است. در واقع یکی از مهم‌ترین شروطی که لازم دارید این است که نمره مورد نظر دانشگاه، محل کار و یا سازمان مربوطه را برای اپلای کردن به دست آورید.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

حتی اگر زبان انگلیسی شما در حد خوبی باشد، باز به دست‌آوردن نمره‌ مورد نیاز در آزمون‌های تافل و آیلتس، نیاز به مهارت‌ها و فنونی دارد که باید آن‌ها را بیاموزید. یکی از مهم‌ترین آن‌ها بخش Writing است. بد نیست بدانید که امتحان رایتینگ آزمون Toefl، شما را به طور مستقیم با تایپ ده انگشتی انگلیسی درگیر خواهد کرد. چندسالی‌ست که آزمون Writing تافل، دیگر نوشتاری نیست و شما زمان کوتاهی وقت دارید تا این آزمون را با کیبورد به سرانجام برسانید.

تایپ ده‌انگشتی راهکار درست برای افزایش سرعت

احتمالا آن‌ها که با تایپ ده‌انگشتی آشنایی ندارند، نمی‌دانند که این قابلیت چقدر می‌تواند به آن‌ها در افزایش سرعت تایپ کمک کند. اگر هم‌زمان با رفتن به کلاس‌های آموزش آیلتس و تافل شروع به یادگیری تایپ ده‌انگشتی انگلیسی کنید. احتمالا در نمره شما تأثیر نمره‌ بالایی خواهد گذاشت.

اجازه دهید این دو آزمون زمان را جداگانه بررسی کنیم. ابتدا به سراغ TOEFL می‌رویم.

نقش افزایش سرعت تایپ انگلیسی در آزمون آیلتس

امتحان Writing در تافل

بیایید نگاهی به امتحان Writing تافل بیندازیم: شما در آزمون تافل دوبار با آزمون Writing روبه‌رو خواهید شد. اولین آزمون نوشتاری یا Integrated Writing است و دومین آزمون Independent Writing یا همان نوشتن مستقل است. در امتحان اول شما باید بین ۱۵۰ تا ۲۲۵ کلمه بنویسید. این عددی‌ست که کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که حتما در میان این دو عدد، یک نوشته خوب ارائه کنید. معمولا در آزمون اول، سؤالی از شما پرسیده می‌شود که باید به آن پاسخ دهید. آزمون دوم هم به حداقل ۳۵۰ کلمه احتیاج دارد. در آزمون دوم شما باید موضوعی دلخواه انتخاب کنید و درباره آن بنویسید.

طبیعی‌ست که تایپ ده ‌انگشتی این‌جا نجات‌بخش شماست. نه فقط به خاطر افزایش سرعت تایپ انگلیسی شما، بلکه به خاطر این‌که تایپ ده‌انگشتی باعث می‌شود شما بدون از دست‌دادن تمرکزتان بتوانید به نوشتن ادامه دهید و درگیر پیداکردن حروف روی کیبورد نباشید.

اگر از کسانی هستید که تاکنون درمورد تایپ ده‌انگشتی یا تایپ لمسی چیزی نشنیده‌اید، باید بگویم که در این شیوه تایپ، اصلا به کیبورد نگاه نمی‌کنید و تمام نگاهتان به مونیتور است. این باعث می‌شود سرعت و تمرکز شما فقط روی چیزی باشد که می‌نویسید. از طرف دیگر، ذهن شما به کمک حافظه عضلانی که در مدت آموزش تایپ انگلیسی، تمرین دیده، احتیاج شما به هرگونه توقف را از بین می‌برد و شما هماهنگ با چیزی که فکر می‌کنید، می‌نویسید.

زمان لازم برای تایپ در Writing تافل

شما در آزمون اول Writing، فقط ۲۰ دقیقه فرصت دارید و این فرصت برای آزمون دوم ۳۰ دقیقه است. همین زمان کافی‌ست تا بدانید که آماتور بودن و ناآشنا بودن به تایپ، می‌تواند خطرات بسیاری به همراه داشته باشد. کافی‌ست تمرکز خود را هنگام نوشتن، به خاطر پیدا نکردن کلیدهای مناسب از دست بدهید. یا دائم مجبور باشید بنویسید و پاک کنید. این بی‌شک آخرین‌ چیزی‌ست که دلتان می‌خواهد در زمان آزمون به سراغ شما بیاید. پس بدون شک باید به فکر افزایش سرعت تایپ انگلیسی خودتان باشید.

نکته کلیدی دیگر که باید بدانید این است که آزمون Writing آخرین بخش از آزمون شما در تافل است و این بدان معناست که شما چهار ساعت فشرده و سخت را پشت سر گذاشته‌اید و احتمالا خسته‌تر از آن هستید که بخواهید خودتان را با کیبورد درگیر کنید.

تصویری از آزمون کتبی تافل

آزمون آنلاین و کامپیوتری IELTS

این روزها و با گسترش ویروس کرونا، بنیاد آیلتس به فکر شیوه تازه‌ای برای ارائه گواهینامه زبان افتاده. روشی که به IELTS Indicator یا آزمون آنلاین آیلتس شناخته می‌شود. به جز این چیزی هم به نام آزمون کامپیوتری آیلتس وجود دارد و فکر می‌کنم با خواندن این دو فهمیدید که چقدر تسلط به تایپ ده انگشتی انگلیسی می‌تواند به شما کمک کند.

آزمون IELTS Indicator آزمونی‌ست که ویژه‌ شرایط این روزهای جهان است. اعتبار گواهینامه‌اش با آیلتس حضوری تفاوتی نمی‌کند؛ اما ممکن است بعدا بنیاد آیلتس در آن تغییراتی اعمال کند. این در مورد آزمون کامپیوتری آیلتس هم صدق می‌کند. همین‌طور اگر به سراغ آزمون دولینگو هم بروید فقط و فقط با تایپ سروکار خواهید داشت. کاملا قابل تصور است که بدون سواد در تایپ سریع و ده‌انگشتی چه ریسک بزرگی می‌کنید.

آزمون کامپیوتری و آنلاین آیلتس از خانه شما برگزار خواهد شد و شما به وسیله یک پلتفرم ارتباط تصویری با ممتحن خود (یعنی همان‌کسی که امتحان می‌گیرد!) در تماس خواهید بود و آزمون را زیر نظر او روی پلتفرم‌های خاص این آزمون برگزار خواهید کرد. فراموش نکنید یک چیز در یادگیری هر قابلیت تازه، به شما کمک می‌کند. و آن «اعتماد به نفس» است. یادتان باشد با تسلط خود روی تایپ ده‌انگشتی، علاوه بر این‌که در تایپ و نوشتن بی‌نظیر خواهید بود، چه تاثیری روی ممتحن (ممتحن آخر؟!) خود خواهید داشت.

چگونه سرعت تایپ انگلیسی خود را افزایش دهیم؟

ما در یوتایپ یک دوره ویژه آموزش تایپ ده‌انگشتی انگلیسی داریم. درس‌های ابتدای آن رایگان است و در همان درس‌های ابتدایی با اصول کلی تایپ ده انگشتی انگلیسی آشنا می‌شوید و نیمی از راه را رفته اید.

اما اگر دوست داشتید که تمرین‌های خود را با ما ادامه دهید، با ثبت‌نام در سایت یوتایپ، به تمامی درس‌های این دوره و علاوه بر آن به همه درس‌های دوره تایپ ده‌انگشتی فارسی و تایپ ده‌انگشتی برای برنامه‌نویسان و تایپ سریع اعداد هم دسترسی خواهید داشت. همچنین اگر ثبت نام کنید، شما می‌توانید به کمک یک سری نمودارها، میزان پیشرفت روزانه خود را به خوبی بسنجید و از پیشرفت خود آگاه شوید.

میانبر حرفه‌ای‌ها در آزمون

پیشنهاد می‌کنم هر کجای قصه حضور در آزمون‌های بین‌المللی زبان هستید، وقت خود را تلف نکنید و همین حالا وارد وب‌سایت یوتایپ شوید و تمرین خود را دوره تایپ ده‌انگشتی انگلیسی شروع کنید. تمرین‌های ابتدایی شما کاملا رایگان است و همین فرصت خوبی‌ست که با فضای وب‌سایت و کمکی که به شما خواهد کرد به خوبی آشنا شوید.

هر درس را که به پایان برسانید، یوتایپ به شما دقت، سرعت و خطاهای تایپی‌تان را گوشزد خواهد کرد. سعی کنید هدف خود را برای رسیدن به سرعت ۳۰ تا ۴۰ کلمه در دقیقه بگذارید. این عددی‌ست که اگر به آن برسید -که رسیدن به آن اصلا سخت نیست- می‌تواند خیال شما را از خیلی مسائل مربوط به آزمون زبانتان راحت کند. فراموش نکنید. در کنار اعتماد به نفس، یادگیری گرامر، به خاطر سپردن کلمات، تلفظ درست کلمات و بسیاری چیزهای دیگر شما به یک قابلیت احتیاج دارید که شما را از بقیه جلوتر بیندازد: «تایپ ده‌انگشتی». می‌دانید این جزئیات است که برنده را مشخص می‌کند؟

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *