افزایش سرعت تایپ با ۶ ترفند میانبُر

افزایش سرعت تایپ

افزایش سرعت تایپ برای همه ما موضوعی بسیار مهم است. تایپ سریع می تواند همان مهارتی اساسی باشد که شما را از سایر رقبا و متقاضیان متمایز می‌کند.

در اینجا شش ترفند را به شما نشان می‌دهیم که به افزایش سرعت تایپ کمک می‌کنند. قرار نیست با این روش‌ها ناگهان معجزه اتفاق بیافتد. اما اگر به آنها عمل کنید، یک پله بالاتر از رقبای خود خواهید ایستاد و خواهید توانست یک تایپیست حرفه ای شوید.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

1. از سرعت تایپ فعلی خود آگاه شوید

کسی که فکر کند که سرعتش خوب است، راه را برای پیشرفت خود بسته است. قبل از شروع به افزایش سرعت تایپ، بهتر است بدانید که وضعیت سرعت فعلی تایپ شما چقدر است تا بتوانید آن را با سرعتِ حرفه‌ای‌ها مقایسه کنید.

برای تست سرعت تایپ ابزارهای مختلفی وجود دارد. ما توصیه می‌کنیم، به صفحه تست سرعت تایپ در یوتایپ بروید، یکی از متن‌ها را انتخاب کنید و سرعت تایپ خود را به رایگان محک بزنید.

تست سرعت تایپ در یوتایپ

کسی که سال‌ها با کامپیوتر کار کرده اما تایپ غیراصولی دارد، شاید نهایتاً بتواند کمی سریعتر از ۳۰ کلمه در دقیقه تایپ کند. اما کسی که یک سال پیش تایپ اصولی (ده انگشتی) یاد گرفته، امروز به طور میانگین سرعتی حدود ۵۰ تا ۶۰ کلمه در دقیقه دارد.

پس از این که سرعت تایپ خود را دانستید، شاید دوست داشته باشید بدانید که سرعت تایپ خوب و استاندارد چقدر است. ما یک اینفوگرافیک درباره سرعت تایپ هم داریم که شاید برایتان جذاب باشد.

2. تکنیک صحیح تایپ (تایپ ده‌انگشتی) را بیاموزید

کسانی که در تایپ ده انگشتی تخصص دارند، می گویند که اگر موقعیت صحیح دست‌ها را نشناسید و تکنیک نداشته باشید، ممکن است به مرور زمان کمی سریعتر شوید، اما کیفیت تایپ شما افزایش نخواهد یافت. شما چه در تایپ فارسی، و چه در تایپ انگلیسی باید تکنیک صحیح انگشت‌گذاری و تایپ را بلد باشید.

هر چقدر هم سریع باشید، تایپ غیراصولی از لحاظ سرعت و تمرکز به گرد پای تایپ ده انگشتی هم نخواهد رسید!

آنچه یادگیری تایپ را برای شما تسهیل می کند، استفاده از تکنیک صحیح و حرفه ای است. پس یک بار برای همیشه تصمیم به یادگیری روش درست بگیرید! آیا وقتش نرسیده که تایپ ده‌انگشتی را بیاموزید؟ ویدئوی زیر در ۴ دقیقه شما را با اصول تایپ ده انگشتی آشنا می‌کند.

همین الان درس اول آموزش تایپ ده انگشتی یوتایپ را به رایگان امتحان کنید.

3. افزایش سرعت تایپ با آهسته تایپ کردن!

بله درست خواندید! برای این که سرعت تایپ خود را افزایش دهید، باید در هنگام تمرین تایپ ده انگشتی، آهسته‌تر تایپ کنید و به جایش روی دقتتان متمرکز شوید.

می‌دانم! دوست دارید سریع شوید. اما افزایش سرعت تایپ یک شبه و با عجله کردن ایجاد نمی‌شود. هنگامی که در وبسایت ما در حال تمرین هستید، به جای سرعت، روی دقت و پایین آوردن خطاها متمرکز شوید.

همین آهسته تایپ کردن و تمرکز روی دقت، باعث شکل‌گیری مدارهای عصبی بهتر در مغز شما می‌شود و سرعت تایپ شما را بالا می‌برد.

4. از تکرار غافل نشوید

تایپ کردن رابطه مستقیمی با حافظه عضلانی دارد. به این معنی که عضلات شما بعد از مدتی با تکنیک هایی که یاد گرفته اید، سازگار می شوند. بهترین و کوتاه‌ترین راه برای تقویت حافظه عضلانی، تکرار است. تکرار!

با تکرار تمرین‌های تایپ ده انگشتی، حرکت انگشتان در حافظه عضلانی شما ثبت می شوند. اگر در حال گذراندن دوره های آنلاین تایپ ده انگشتی در یوتایپ هستید، باید قبل از رفتن به مرحله بعدی، تکنیک مرحله ای را که در آن هستید، به طور کامل فرا بگیرید.

ممکن است این کار کمی وقت گیر باشد، اما باعث می شود درس های بعدی را (که بر اساس تکنیک های درس های قبلی طراحی شده اند) راحت تر فرا بگیرید.

5. در هنگام تایپ درست بنشینید

کسانی که در حال فراگیری تایپ سرعتی هستند، گاهی از اهمیت شیوه نشستن پشت کامپیوتر یا لپ تاپ غافل می‌شوند. بد نشستن نه تنها به عضلات شما آسیب می زند، بلکه سطح انرژی شما را هم تحت تاثیر قرار می دهد. زودتر خسته می‌شوید و مجبورید زودتر دست از کار بکشید.

اگر شیوه صحیح نشستن را رعایت کنید، انگشتان شما در جای صحیح خود قرار می گیرند. سرعت و دقت تایپ هم تا حد زیادی تحت تاثیر شیوه نشستن قرار دارد. هنگام تایپ کردن باید پاهای شما روی زمین قرار گرفته و مچ دست های شما هم سطح کیبورد باشد. به این صورت، در بلندمدت، از درد مچ، درد کمر و درد گردن در امان خواهید بود. برای اینکه در این زمینه بیشتر بدانید، نوشته شیوه صحیح نشستن و حالت درست دست‌ها در هنگام تایپ را در همین وبسایت مطالعه کنید.

6. به کیبورد نگاه نکنید تا سریعتر تایپ کنید

کسانی که دو انگشتی یا غیراصولی تایپ می‌کنند، یک نگاهشان به صفحه کلید و یک نگاهشان به مانیتور است و اگر قرار است از روی متنی تایپ کنند، باید سه جا را نگاه کنند:

  • متن اصلی،
  • کیبود،
  • صفحه کلید؛

این کار باعث کندی و خستگی زودهنگام چشم و مغز می‌شود.

تایپ دو انگشتی غیراصولی
تایپ غیراصولی هم کند است و هم تمرکز شما را مختل می‌کند

اما وقتی شروع به یادگیری تایپ ده‌انگشتی می‌کنید، تمرین می‌کنید که دیگر به صفحه‌کلید نگاه نکنید. به تدریج و با تمرین بیشتر جای حروف الفبا را روی کیبورد در حافظه عضلانی شما جای می‌گیرد و بدون فکر به جای دکمه‌ها، به سرعت تایپ می‌کنید و جلو می‌روید!

ممکن است وسوسه شوید حین تایپ کردن به کیبورد نگاه کنید. اما این کار مانع از یادگیری شما خواهد شد. یک ترفند تمرینی خوب این است که در هنگام تمرین تایپ ده انگشتی یک ورق کاغذ یا یک تکه پارچه یا حوله بر روی کیبورد و دستان خود بیندازید تا هنگام تایپ نتوانید به صفحه کلید نگاه کنید!

جانِ کلام

اینفوگرافیک راه‌های افزایش سرعت تایپ (خلاصه مقاله فوق)

بهترین راه برای بالا بردن سرعت تایپ، تمرین اصولی تایپ ده انگشتی است. البته تمرین کردن راه میانبر نیست و به تلاش نیاز دارد. امابهترین و مطمئن‌ترین راه برای رسیدن به نتیجه دلخواه است.


تنها برای چند ماه و فقط 20 دقیقه در روز با وبسایت ما تمرین تایپ کنید، تا از تأثیر شگفت‌انگیز آن بر افزایش سرعت تایپ خود متعجب شوید.


افزایش سرعت تایپ انگلیسی

به یاد داشته باشید که افزایش سرعت تایپ فارسی و سرعت تایپ انگلیسی، دو مهارت جداگانه هستند که هر کدام باید جداگانه تمرین شوند. ما در یوتایپ، برای هر دو مهارت، به شما آموزش و تمرین می‌دهیم.

چرا معطلید؟ همین الان شروع کنید!

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

۳۶ دیدگاه

فاطیما

سلام
ایا میشه با این پکیج به صورت افلاین و با کامپیوتر تمرین کرد؟؟

پاسخ
ساینا نجم الدین

برای تمرین تایپ ده‌انگشتی در سایت یوتایپ باید کامپیوتر شما به اینترنت متصل باشد دوست عزیز.

پاسخ
نوید افروخته

سلام دوست عزیز، واقعا سایتتون بی‌نظیر هستش. من تقریبا ی ماهی میشه ک دوره یکساله رو خریدم و تمرین کردم البته فقط تایپ فارسیشو فعلا یاد گرفتم واقعا محشره …. بخصوص خیلی عالی قواعد رو توضیح داده درباره ویرگول و نیم فاصله و … دمت گرم داداش ب امید شادکامی همیشگی من بهتون پنج ستاره میدم.

پاسخ
محمدحسن شیرازی

سلام. واقعا از مطالبتون ممنونم. من با سایت شما برخورد کرد(دو روز پیش) من سرعت تایپم افتضاح بود. به زور نهایت ۱۰ کلمه بر دقیقه. ولی با دو روز تمرین الان رسیدم به ۳۳ کلمه بر دقیقه. الان سرعتم رسیده به دوستم که تقریبا یک ساله داره تمرین میکنه. واقعا متعجبم که چقدر سریع پیشرفتم رو دیدم. خیلی ممنون

پاسخ
آرتین مهاجری

سلام من یک ماهی هست که دارم تمرین میکنم و سرعتم حدود 35 تا 39 هستش به نظرتون خوبه؟؟ چند روزی هست که روی همین سرعت گیر کردم به نظرتون میتونم به 50 برسم (تقریبا هر روز رو دارم تمرین میکنم روزی بیش از نیم ساعت)

پاسخ
یوتایپ

دوست عزیز، از اینجا به بعد سرعت شما به تدریج افزایش پیدا خواهد کرد. افزایش سرعت تایپ مثل ورزش است. با تمرین و مداومت قطعا از ۵۰ هم می‌توانید عبور کنید.

پاسخ
هدیه

سلام ، میشه برای تایپ ده انگشتی با مینی لپ تاب تمرین کرد ولی سر کار با کیبورد کامل کار کنیم؟ منظورم اینه که فرقی نمیکنه با کدوم کیبورد عادت به نوشتن کنیم
و اینکه هزینه دوره هاتون چقدر هست؟

پاسخ
یوتایپ

بله می‌تونید این کار رو انجام بدید. شما اگر تایپ ده‌انگشتی رو فرا بگیرید، روی هر کیبورد می‌تونید ده‌انگشتی تایپ کنید.

پاسخ
محمدحسن شیرازی

سلام. واقعا از مطالبتون ممنونم. من با سایت شما برخورد کرد(دو روز پیش) من سرعت تایپم افتضاح بود. به زور نهایت ۱۰ کلمه بر دقیقه. ولی با دو روز تمرین الان رسیدم به ۳۳ کلمه بر دقیقه. الان سرعتم رسیده به دوستم که تقریبا یک ساله داره تمرین میکنه. واقعا متعجبم که چقدر سریع پیشرفتم رو دیدم. خیلی ممنون

پاسخ
هما

عاااالی بود. خیلی ازتون ممنونم. واقعا علاقه‌مند شدم تایپ ده انگشتی رو یاد بگیرم.

پاسخ
ترانه

سلام
ممنون از مطلب خوبتون.

من الان دوساله تایپ ده انگشتی رو یادگرفتم و گهگاهی تو سایت 10fastfingers تمرین می‌کنم. اولین باره با این سایت آشنا شدم خیلی خوب بود.

من یک مشکلی دارم که میانگین سرعتم رسیده به ۷۵ کلمه در دقیقه ولی هر کاری میکنم از این بیشتر نمیشه. یعنی خیلی زور هم بزنم میتونم تا ۸۵ کلمه در دقیقه تایپ کنم ولی تو تمرین بعدی قطعا سرعتم میرسه به حدود ۷۰ کلمه.

هر کاری می‌کنم درست نمیشه. لطفا راهنماییم کنید باید چکار کنم از این سد عبور کنم؟

تمام نکاتی که گفتید رو رعایت می‌کنم ولی هیچ کدوم باعث نشدن از این سرعت بیشتر برم.

پاسخ
یوتایپ

دوست عزیز، سرعت ۸۵ کلمه برای فارسی سرعت بسیار مناسبیه. توصیه می‌کنم تایپ انگلیسی، تایپ اعداد و تایپ حرکه‌ها رو هم تمرین کنید. اگر در اون‌ها هم مسلط شدید، از بحث افزایش سرعت تایپ عبور کنید و وارد یادگیری و تسلط بیشتر به نرم‌افزارهایی بیشید که باهاشون کار می‌کنید.

پاسخ
Nas

سلام وقت بخیر
من برای کار تایپ توی یک موسسه ثبت نام کردم و یک مبلغی رو هم برای شروع کار واریز کردم که قرار شد در سومین پرداخت حقوق به من برگردونن من سرعت تایپ خوبی دارم ولی خب دو صفحه ای که رو میفرستن که البته خیلی هم تار هست رو بقیه توی 30دقیقه کمتر تایپ میکنن ولی من نمیتونم میخواستم بدونم راهی هست که بتونم زودتر انجام بدم این کار رو ؟

پاسخ
ساینا نجم الدین

تایپ ده انگشتی مي‌تونه سرعت شما رو به شکل قابل توجهی بالا ببره. سعیکید این مهارت رو یاد بگیرید تا بتونید با تمرکز بالا و بدون غلط املایی سریع تایپ کنید. تست سرعت تایپ رو در سایت ما انجام بدید تا سرعت دقیق تایپ دستتون بیاد.

پاسخ
پیمان

ماشالله بهتون الحق و الانصاف واقعا عالی بود من فکرشم نمیکردم که تایپ کردن اینقد پیچیدگی داشته باشه که نیاز بشه یک سایت مجزا براش تشکیل بشه

پاسخ
armita salehi

امروز روز اول من برای یادگیری بود و واقعا هیجان زنده هستم تا الان که احساس خیلی بهتری در تایپ دارم و امیدوارم بتونم تا اخر این مسیر رو پیش ببرم با تشکر از سایت خوبتون

پاسخ
عباس جمشیدی

بسیار خوشحال هستم که با وب سایت شما آشنا شده ام
واقع وب سایت بسیار خوب ، مفید و اثربخش به حساب میاد
خیلی ممنون.عباس جمشیدی

پاسخ
Sohila

سلام من تازه لب تاب خریدم وهیچ اشنایی با لب تاب ندارم میخواستم بدونم اگر بخوام یک تایپیست حرفه ای باشم باید چی از کامپیوتر ولب تاب بدونم

پاسخ
sharif48

با سلام
درسهایی که در سایت قرار دادید بسیار مفید هست. من خودم دوره های تایپ شما را امروز خریدم. امید که بتوانم تا آخر
ادامه بدهم. ممنون از زحمتی که می کشید.

پاسخ
محمود فلاحی

سلام
بسیار خوشحال هستم که با وب سایت شما آشنا شده ام
واقع وب سایت بسیار خوب ، مفید و اثربخش به حساب میاد
خیلی ممنون
محمود فلاحی

پاسخ
عابدی

تایپ مهمه خصوص با سرعت و دقت در کار های امروزی خصوصا کارمند هم که باشی

پاسخ
parvin

سلام. چقدر خوب و کاربردی آموزش دادید. خیلی وقت بود دنبال یادگیری این مهارت بودم. امروز اشتراک یکساله شما رو خریدم و دو درس اول رو تمرین کردم.

پاسخ
majid keramati

سلام ای کاش بتونم تایپ انگلیسی رو هم مثل فارسی یاد بگیرم

پاسخ
مجتبی طاهری

می‌تونید. ما در یوتایپ هم برای تایپ فارسی و هم برای تایپ انگلیسی، دوره های آموزشی آنلاین داریم.

پاسخ
lovelylearn

من تا امروز نه درس را تمرین کردم و خیلی برام جالب بود و این نظر را هم با تکنیک ده انگشتی تایپ کردم.

پاسخ
علی طاعتی مرفه

سلام
واقعا امروزه مهارت تایپ کردن به اندازه مهارت نوشتن با قلم بر روی کاغذ مهم است.
امیدوارم بزودی مهارت تایپ ده انگشتی نیز به مجموعه درس های دانش آموزان اضافه شود.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *