راهنمای نظافت روزانه‌ کیبورد در دوران کرونا

اگر شما هم هر روز با کامپیوتر یا لپ‌تاپتان مشغول به کار می‌شوید، باید بدانید که تمیز کردن کیبورد یکی از ضروری‌ترین کارهای روزانه شماست. در این مقاله نحوه نظافت روزانه کیبورد را برای شما گفته‌ایم.

بیماری کرونا نزد ما آمده و انگار حالاحالا‌ها قصد رفتن ندارد. یکی از راه‌های انتقال بیماری -که البته دقیقا هنوز نمی‌دانیم چی درست و چی غلط است!- دست‌کشیدن به سطوحی‌ست که از طریق تماس با بیماران ناقل، آلوده شده باشند. کیبوردها -خصوصا کیبوردهایی که در مکان‌های عمومی در دسترس همه هستند- یکی از خطرناک‌ترین بخش‌هایی‌ست که می‌تواند به واسطه‌ی تماس هرروزه‌ افراد مختلف، به یکی از بمب‌های انتقال بیماری تبدیل شود. جدا از همه‌ این حرف‌ها، کیبورد را یکی از کثیف‌ترین نقاطی می‌دانند که بشر همه‌روزه با آن تماس دارد. کرونا هم اگر نباشد، کیبورد یکی از منابع آلودگی است. اما اگر صفحه کلید را به طور روزانه تمیز کنیم، خیالمان هنگام تایپ و کار با رایانه از جهت آلودگی‌ها راحت است.
این نظافت روزانه کار شاقی نیست و راحت انجام می‌شود. فقط یادمان باشد، رطوبت زیاد در هنگام نظافت، می‌تواند کیبورد را خراب کند. در یادداشت پیشِ‌رو به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید کیبوردتان را روزانه تمیز کنید و از سلامت و پاکیزگی‌اش مطمئن باشید.

تکان‌دادنِ روزانه کیبورد

کیبورد هر روز در معرض گرد و غبار، مو و اجسام بسیار ریزی‌ست که دور از چشم ما وارد آن می‌شوند. یکی از راه‌های اولیه برای تمیز کردن کیبورد آن است که آن را به آرامی تمام وارونه کنیم و تکان بدهیم. اگر تا به حال این کار را نکرده‌اید با انبوهی از اشیای ریز عجیب و غریب مواجه خواهید شد. چیزهایی که شاید باورتان نشود چطور راه‌شان را به کیبورد زبان‌بسته‌تان، باز کرده‌اند. فراموش نکنید که کیبورد باید بسیار آرام تکان‌داده شود. تکان‌دادن زیاد و محکم کیبورد باعث می‌شود که دل و روده‌ کیبورد بیچاره روی زمین بریزد. پس آرام و مطمئن.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن
تمیز کردن کیبورد

تلفیقِ هنرمندانه دستمال پارچه‌ای و الکل برای تمیز کردن کیبورد

یکی از مهم‌ترین نکات درباره تمیزکردن کیبورد این است که دور دستمال کاغذی را برای این تمیزکاری خط بکشید. دستمال کاغذی به خاطر ساختار نرم و نازکی که دارد سریعا به تکه‌های ریز تبدیل می‌شود و به داخل کیبورد نفوذ می‌کند. بهترین انتخاب دستمال پارچه‌ای و الکل است. این روزها هم به خاطر شرایط الکل در دسترس همه هست. کمی الکل را روی دستمال پارچه‌ای اسپری کنید و شروع به تمیزکردن کیبورد کنید. حتما و حتما این کار را وقتی انجام دهید که مطمئن شده باشید کامپیوتر یا لپ‌تاپ‌تان خاموش است و از منبع برق جدا است. در غیر این صورت با جرقه‌ای ممکن است کامپیوترتان به خاطر بخار الکل آتش بگیرد. شما که این را نمی‌خواهید؟

گوش‌پاک‌کن آغشته به الکل

دستمال با این‌که انتخاب بسیار خوبی برای تمیزکاری کیبورد است اما در دسترسی به جاهایی مثل گوشه‌های کیبورد و بخش‌های شیب‌دارِ کیبوردتان بسیار عاجز است. این مشکل به وسیله‌ یک گوش‌پاک‌کن آغشته به الکل به طور کامل حل می‌شود. سعی کنید هر روز این کار را انجام دهید تا ریسک بیماری را از خودتان به طور کامل دور کنید. بیماری بخش کوچکی از ماجراست. یک کیبورد تمیز جان می‌دهد برای تایپ ده‌انگشتی! موفق باشید.

تمیز کردن گوشه‌های کیبورد با گوش پاک کن

دستمالِ تَر، نه خیس!

اگر دم‌دست‌تان الکل وجود ندارد می‌توانید آب را جایگزین الکل کنید. اما به یاد داشته باشید که دستمالی که از آن استفاده می‌کنید خیس نباشد و فقط تَر باشد. کمی خیسی می‌تواند نه فقط کیبورد شما را بلکه کل سیستم شما را برای همیشه به قبرستان بفرستد. پس کمی تَری کافی‌ست. خیسش نکنید!

شما تا به امروز از چه روش‌هایی برای تمیزکردن کیبوردتان استفاده می‌کردید؟ آن‌ها را با ما در میان بگذارید.

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *