قدیمی اما صمیمی؛ هفت دلیل برای خرید یک ماشین تایپ

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک ماشین‌ تایپ برای خودتان بخرید؟ این هفت دلیل برای خرید یک ماشین تایپ برای شماست.

پس از ظهور رایانه‌ها، ماشین تحریر ممکن است یک شی عتیقه محسوب شود. این روزها به احتمال زیاد ماشین تحریر را در یک موزه پیدا می‌کنید تا در یک خانه شخصی. اما تعداد زیادی از نویسندگان و طرفداران سخت‌گیر ماشینِ تحریر وجود دارند که فکر می‌کنند یک موزه آخرین مکانی است که ابزار محبوب نوشتن‌شان باید آن‌جا باشد. این وسواس فقط مختص تام هنکس نیست. مردم سراسر جهان این روزها به جمع‌آوری ماشین‌های تایپ می‌پردازند. چه نویسنده باشید و بخواهید با ماشین‌تایپ آن را بنویسید و چه یک انسان خوش‌سلیقه؛ دلایل زیادی برای خرید یک ماشین‌تایپ وجود دارد.
آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که یک ماشین‌ تایپ برای خودتان بخرید؟ این هفت دلیل برای خرید یک ماشین تایپ برای شماست.

آن‌ها نیازی به اینترنت ندارند (و اکثرشان به برق هم احتیاج ندارند)

در برخی از نقاط جهان دسترسی به اینترنت یا برنامه‌های نوشتار متن، مانند Microsoft Word -به دلیل قیمت گران لیسانس برنامه‌ها- دشوار است.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

وقتی فناوری امروز تا این حد شکننده است، ماشین تحریر می‌تواند یک نجات‌دهنده‌ واقعی باشد. ماشین‌تحریر یکی از سخت‌ترین و محکم‌ترین ابزارهای نوشتاری موجود است. در هنگام عدم دسترسی به اینترنت یا قطعی برق، ماشین‌تحریر می‌تواند شما را در گذراندن همه این مشکلات یاری دهد.

آنها شما را متمرکز نگه می‌دارند

افکار در پشت رایانه ممکن است به سادگی از ذهن شما پر بکشد.  اما از آنجا که ماشین تحریر دستی فاقد پس‌زمینه یا Screensaver است، شما را مجبور می‌کند با دقت بیشتری در مورد کلمات بعدی خود فکر کنید.

افکار در پشت رایانه ممکن است به سادگی از ذهن شما پر بکشد.  اما از آنجا که ماشین تحریر دستی فاقد پس‌زمینه یا Screensaver است، شما را مجبور می‌کند با دقت بیشتری در مورد کلمات بعدی خود فکر کنید.

مقرون به صرفه هستند

بدون شک فناوری، امکانات زیادی به ما هدیه کرده است اما به هر حال تهیه‌ تکنولوژی‌های تازه با قیمت بالایی نیز همراه است. نه تنها برای نوشتن؛ قیمت یک کامپیوتر زیادی بالاست. بلکه بعد از مدتی سیستم شما، اپلیکیشن‌های شما و نسخه سیستم‌عامل‌تان ممکن است از رده خارج شود. یک ماشین تایپ اما همیشه به روز است.

 
بدون شک فناوری، امکانات زیادی به ما هدیه کرده است اما به هر حال تهیه‌ تکنولوژی‌های تازه با قیمت بالایی نیز همراه است. نه تنها برای نوشتن؛ قیمت یک کامپیوتر زیادی بالاست.
 

ماشین‌های تایپ اما در حالی که پیچیده‌ترند و قطعات متحرک زیادی دارند؛ وقتی به هزینه‌های تعمیر، به روزرسانی و هزینه قبض برق‌تان نگاهی بیندازید، سادگی ماشین تحریرها تازه به چشم‌تان می‌آید.
ماشین تحریر سعی نمی‌کند شما را متقاعد کند که به جدیدترین نسخه ارتقایش دهید یا قطعات بی‌کیفیت را برای تعمیرات پرهزینه تحمل کنید. آنها ساخته شده‌اند تا مقرون به‌صرفه باشند و ساخته شده‌اند تا دوام داشته باشند. تمام آنچه شما نیاز دارید فقط جوهر و کاغذ است.

آن‌ها از کار و نوشته شما به خوبی محافظت می‌کنند

لپ‌تاپ‌ها مفید هستند، اما ممکن است خطرناک هم باشند. تنها کافی است یک فنجان قهوه روی کامپیوتر شما ریخته شود.تمام آن‌چه که نوشته بودید به باد می‌رود و هزینه تعمیر مجدد سیستم‌تان هم سر به فلک خواهد کشید.آن‌ها برای ما خطرات فراوان دیگری هم دارند. بسیاری از کامپیوترهای شخصی در معرض نفوذ هکرها وجود دارند. در صورتی که با خرید ماشین تایپ تمام این خطرات را از خود دور می‌کنید.
بسیاری از کامپیوترهای شخصی در معرض نفوذ هکرها وجود دارند. در صورتی که با خرید ماشین تایپ تمام این خطرات را از خود دور می‌کنید.

اسناد و نوشته‌های مهم‌تان و یادداشت‌های شخصی‌تان را در معرض دید هکرها قرار ندهید. ماشین تحریر راهی عالی برای ایمن نگه‌داشتن پرونده‌ها و محافظت از اطلاعات شخصی شما بدون نیاز به نوشتن آنها با دست است. با خرید یک ماشین تحریر می‌دانید که اسناد ارزشمند شما با خیال راحت روی ماشین تحریر شما ذخیره می‌شود و شب می‌‌توانید خیلی راحت بخوابید.

ارزشمند هستند

ماشین تحریرها ممکن است قدیمی باشند، اما جذابیت بسیار بالایی دارند. با گذشت زمان، ارزش ماشین تحریر شما افزایش می‌یابد. بر عکس کامپیوترتان!

برخی از ماشین تحریرها می توانند با قیمت ۱۰۰۰ دلار یا حتی بیشتر به فروش بروند. بسیاری از ماشین تحریرهای دستی کلکسیونی را می‌توان حتی به هزاران دلار فروخت. خرید و فروش کلکسیون ماشین‌های تحریر به سرعت به یک صنعت پردرآمد تبدیل می‌شود. این بدان معنی است که خرید ماشین تحریر می‌تواند یک سرمایه‌گذاری خوب باشد.

وقتی می خواهید ماشین‌تحریرتان را با مدل دیگری جابه‌جا کنید و تاخت بزنید، این احتمال وجود دارد که بتوانید آن را با هزینه‌ای بیشتر از آنچه در ابتدا برای آن پرداخت کرده‌اید، بفروشید. در مجموع این خرید می‌تواند برای شما یک سرمایه‌گذاری مطمئن باشد. خرید ماشین تایپ می‌تواند جذاب هم باشد.

باعث جرقه‌زدن خلاقیت شما می‌شوند

چه در حال تایپ رمان بعدی خود باشید و چه در حال تهیه یک گزارش برای روزنامه، تخیل می‌تواند نقش مهمی در نوشتن شما داشته باشد. اما سهولت کامپیوترها در تایپ می‌تواند یک شمشیر دولبه باشد. کامپیوترها شما را در معرض حواس‌پرتی های مختلف قرار می‌دهند.شما ممکن است با رسانه های اجتماعی درگیر شوید، از یک سایت به سایت دیگر بپرید یا در میانه نوشتن هوس کنید سری به خبرها بزنید. به‌علاوه، اگر چه ممکن است بعداً کپی، پیست و ویرایش در کامپیوتر کمک‌رسان باشد، اما مانع از آن می‌شود که افکار خود را در یک مسیر ثابت جریان دهید. با استفاده از ماشین تحریر، نمی‌توانید خودتان را حدس بزنید و کلمه یا جمله‌ای را که دوست ندارید حذف کنید. این می تواند به ایجاد جریان جریان هوشیاری و تحریک خلاقیت شما کمک کند.

آن‌ها زیبا هستند؛ خیلی زیبا!

در حالی که برخی ماشین تحریر را منسوخ‌شده می‌دانند ، اما ممکن است تعجب کنید که چقدر ممکن است به چشم شما زیبا برسند و چقدر شما را در هنگام تایپ اغنا کنند.حسی که در هنگام ضربه‌زدن به کلیدهای ماشین تحریر پیدا می‌کنید و یا صدایی که هنگام تایپ به گوش شما می‌رسد یک تجربه لوکس و منحصر به فرد است. وقتی از ماشین تحریر استفاده می‌کنید، از روش نویسندگان مشهوری مانند ارنست همینگوی یا مارک تواین پیروی کرده‌اید.

 
حتی اگر نمی‌خواهید روی ماشین تحریر خود کار کنید، آن‌ها به هر قفسه، میز یا دراور شکل خوبی می دهند.
 

سخت است وقتی از ماشین تحریر استفاده می‌کنید احساس مثمر ثمر بودن و خلاقیت نکنید. احساس نوستالژیک و رضایت‌بخشی جدیدی به شما هنگام تایپ هدیه خواهد شد.
حتی اگر نمی‌خواهید روی ماشین تحریر خود کار کنید، آن‌ها به هر قفسه، میز یا دراور شکل خوبی می دهند. آنها از نظر زیبایی‌شناسی بسیار کارآمد هستند. آیا هنوز برای خرید یک ماشین تایپ قانع نشده اید؟

چرا باید ماشین تحریر بخرید؟

با وجود موج جدید فناوری، ماشین تحریرها جذابیت خود را از دست نداده‌اند. خواه نویسنده باشید یا فقط به دنبال نگاهی اجمالی به نوستالژی یا سبکی قدیمی ، دلایل بی‌شماری وجود دارد که باید ماشین تحریر را بخرید. این ابزارها به مرور زمان کاربرد خود را از دست نداده‌اند و حتی می‌توانند شما را از عوامل حواس‌پرتی عصر مدرن خلاص کنند.

آیا ماشین تحریر دستی برای شما مناسب است؟ اگر به کار خود اهمیت می‌دهید ، به نوشتن به شیوه کلاسیک اهمیت می‌دهید ، شاید وقت آن رسیده باشد که یکی از آن‌ها را برای خود تهیه کنید. اگر هم فکر می‌کنید زیاد با این غول‌های جذاب آشنا نیستید کافی‌ست سری به اینستاگرام ما بزنید و با زیباترین مدل‌های ماشین تحریر آشنا شوید.

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

یک دیدگاه

مهرداد

از نظرمن ماشین تایپ برای نویسنده باعث از بین رفتن آلزایمر و کشف لغات زیبا و در عین حال بجا برای نویسنده است . من برای نوشتن کتاب خود لپ تاپ را کنار گذاشته و خرید یک ماشین تایپ باعث بیاد آوردن خاطرات زیبای دوران دبیرستان و دبیر مهربان را برایم زنده ساخته و خاطرات اولین ضربات انگشتان که با انگشت سبابه بودرا بیادم آورد . تایپ از هرنوع برای نویسنده یک ثروت و هربار دیدن او یاد خاطرات زیبای گذشته ی دور است . باسپاس بیکران
زمانی

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *