تجربه ماشین‌تحریر روی کامپیوتر؛ یادداشتی برای دل‌تنگ‌های ماشین‌تایپ

درست است که با حضور کامپیوترها و کیبوردهای نرم و آرام‌شان، تجربه‌ ماشین‌های تایپ با آن سروصدای جذاب و کلاسیک‌شان از یادمان رفته است. اما به لطف حضور همین کامپیوترها و البته اینترنت، ما می‌توانیم شبیه‌سازی ناقصی از ماشین‌های تایپ روی کامپیوترهای‌مان داشته باشیم. چرا ناقص؟ چون هرچقدر این شبیه‌سازهای ماشین‌تایپ، حس و حال ماشین تایپ را به واسطه صدا برای ما زنده کنند، اما عدم نبود کاغذ و تجربه تایپ، باعث می‌شود که تجربه‌ کاملی از یک ماشین تحریر کامل به دست نیاید. اما به هر شکل اگر خیلی دل‌تنگ تجربه ماشین‌های تایپ هستید، این پیش‌نهادها برای شماست. اگر هم از عشاق تایپ هستید و اتفاقی وارد این صفحه شده‌اید، به شما پیش‌نهاد می‌کنیم که نگاهی به دوره فارسی تایپ ده‌انگشتی بیاندازید. این‌ها پیش‌نهادهایی برای دل‌بری ماشین‌تایپ از شما روی کامپیوتر است. این شما و این چند شبیه‌ ساز ماشین تایپ روی کامپیوتر.

یک. چیزی تایپ کن

وبسایت typewritesomthing تجربه کاملی از یک ماشین‌تحریر قدیمی را به کاربر ارائه نمی‌دهد. اما در ارائه‌ تجربه تصویری و صوتی یک ماشین‌تحریر به نسبت موفق عمل کرده است. اما خروجی مشخصی از متنی که روی ماشین تایپ، نوشته‌اید به شما نمی‌دهد. اما اگر دل‌تنگ صدای رویایی ماشین‌تایپ هستید و چشم‌های‌تان برای فونت‌های بی‌نظیر یک ماشین تایپ قدیمی تنگ شده است، سری به این لینک بزنید.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ
«چیزی بنویسید» یک شبیه‌ساز مینیمال از ماشین‌ تحریری قدیمی‌ست

دو.تجربه روی Overtype

وب‌سایت اوِرتایپ سعی دارد تا تجربه‌ کامل‌تری از ماشین‌تایپ به کاربر ارائه کند. این وب‌سایت برخلاف وب‌سایت قبلی، قابلیت‌های کامل‌تری از تجربه یک ماشین‌تحریر کلاسیک را ارائه می‌کند. این قابلیت‌ها از این قرار است. این شبیه‌ساز؛ به جای یک فونت، سه فونت متفاوت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. علاوه بر این شما می‌توانید شدت فشار جوهر بر روی کاغذ فرضی را شخصی‌سازی کنید. قابلیت دیگری که این وب‌سایت دارد، این است که شما می‌توانید متنی از پیش آماده را به وب‌سایت بدهید و او به شکل تایپ شده در اختیار شما بگذارد. اما مسئله این است که نسخه‌ نهایی، امکان خروجی پی‌دی‌اف یا تصویر را ندارد. صرفا یک تجربه‌ نوستالژیک است! همین. برای تجربه‌ وب‌سایت Overtype و ماشین تحریرش، سری به این لینک بزنید و لذت وافری از تجربه ماشین تایپ روی اینترنت ببرید.

این ماشین تحریر را کمپانی یونیکد، شبیه‌سازی کرده است

سه. وب‌سایت PaperCookies

این ماشین تایپ آنلاین، تجربه بسیار کامل‌تری از دو وب‌سایت قبلی را به شما ارائه می‌کند. اولین تفاوت این است که شما خود ماشین تایپ را روی وب‌سایت می‌بینید. اما این باعث یک مشکل می‌شود. مشکل این است که نوشته شما بسیار کوچک به نظر خواهد رسید. اما اتفاق خوبی که در مورد این وب‌سایت می‌افتد این است که شما می‌توانید نوشته‌تان را خروجی بگیرید. خروجی تصویری PNG شکلی از خروجی است که شما می‌توانید از نوشته‌تان دریافت کنید. سری به این وب‌سایت بزنید و از تجربه نوشتن روی ماشین تایپ آنلاین لذت ببرید.

این شبیه‌ساز، تصویر خود ماشین‌تحریر را هم به شما ارائه می‌کند

چهار. ماشین‌تحریر آرام‌بخش

CalmlyWriter یکی دیگر از شبیه‌سازهای ماشین‌های تایپ روی اینترنت است. این شبیه‌ساز سعی زیادی روی شبیه‌سازی صدا و گرافیک نکرده است. بیشتر از هر چیزی تلاش داشته تا یک فضای ساده و مینیمال برای تایپ کردن و خروجی گرفتن روی فضای اینترنت را فراهم کند. امکانات فراوانی دارد. تم تاریک دارد، خروجی‌های PDF و WORD را پشتیبانی می‌کند و بسیاری امکانات بیشتر. اگر از نرم‌افزار ورد و نرم‌افزارهای مشابه لذت نمی‌برید، می‌توانید از CalmlyWriter استفاده کنید. این نرم‌افزار همچنین نسخه‌ای برای مرورگر کروم دارد که می‌توانید آن را از این‌جا نصب کنید.

وب‌سایت Calmly به شما اجازه خروجی‌گرفتن از آن‌چه نوشته‌اید را می‌دهد

پیشنهاد شما چیست؟

این‌ها پیشنهادهایی بود برای تجربه ماشین تایپ در اینترنت. برایمان بنویسید که شما تا به حال از شبیه‌سازهای ماشین‌تایپ در اینترنت استفاده کرده‌اید یا نه. اگر چنین کردید آن‌ها را با ما در میان بگذارید، تا به کمک تجربیات شما این یادداشت را کامل‌تر کنیم. تجربیات شما همیشه می‌تواند به ما در تکمیل مطالبمان کمک به‌سزایی کند.

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

یک یادآوری مهم

تایپ ده‌انگشتی مهارتی است که همه به آن نیاز داریم. آن را با آسان‌ترین و بهترین روش بیاموزید.

همین الان یادگیری تایپ ده‌انگشتی را شروع کنید!

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

یک دیدگاه

حامی معلمی

خیلی تجربه ی خوبی بود.
ممنون از مقاله خیلی خوبی که درست کردید.🔥🔥

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *