اپلیکیشن تام‌ هنکس برای عشاق تایپ

ماشین تایپ تام هنکس

ماشین‌تایپ از آن چیزهایی‌ست که با وجود این‌که کاربری عمومی‌اش را -شاید- برای همیشه از دست داده، اما هنوز عشاق خودش را دارد. بسیاری از افراد هنوز که هنوز است در کار خرید و فروش این غول‌های کوچکِ جذاب تایپیست هستند. این عشق در بین افراد مشهور هم به وفور یافت می‌شود. نمونه‌ی معروفش اسطوره‌ بازیگری جهان؛ «تام هنکس» است. اگر پیگیر پست‌های قبلی یوتایپ بوده‌ باشید این را به خوبی می‌دانید که «تام هنکس» هنرپیشه و تهیه‌کننده‌ هالیوودی یکی از فعال‌ترین کلکسیونرها وعلاقه‌مندانِ ماشین‌های تایپ است. این علاقه‌ او به ماشین‌تایپ چنان است که او را به یکی از تهیه‌کنندگان فیلمی درباره‌ علاقه‌مندان تایپ و ماشین تایپ بدل کرده است. فیلمی که پیش از این درباره‌ آن در یوتایپ نوشتیم. اگر مایل به تماشای تریلر این فیلم هستید پیش‌نهاد می‌کنیم در پست‌های قدیمی‌تر ما در اینستاگرام یوتایپ تریلر این فیلم را تماشا کنید.

تام هنکس و هنکس‌رایتر

اما این علاقه به همین‌جا محدود نشده است. او با هم‌کاری یک تیم حرفه‌ای، اپلیکیشنی را ساخته که تجربه‌ ماشین‌تایپ را در آیفون، آی‌پد و مک تکرار کند. چیزی که به گفته‌ی او، نمی‌تواند این تجربه را بسازد اما حداقل سعی‌اش را کرده است! این اپلیکیشن یک کیبورد مجازی‌ست که کیبورد تلفن همراه شما یا آی‌پدتان را به یک ماشین تحریر تبدیل می‌کند. علاوه بر این‌که کیبورد شما به شکل ماشین‌ تایپ در می‌آید با فشردن هر کدام از حروف روی کیبورد، صدای ماشین تحریر محبوب‌تان را هم به خوبی خواهید شنید. این اپلیکیشن تا لحظه‌ نگارش این مطلب از ۶ ماشین‌تایپ محبوب -شامل مترهورن، گلدن‌تاچ و ...- پشتیبانی می‌کند.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ
علاقه تام هنکس به ماشین‌های تایپ

فقط برای اپل!

یکی از مشکلات اصلی این اپلیکیشن این است که فقط برای پلت‌فرم‌های شرکت اپل ارائه شده است و اگر شما کاربر اندروید باشید از لذت تجربه‌ی آن محروم خواهید بود. دو سال پیش تام هنکس در توییتی قول ورود این اپلیکیشن را به دستگاه‌های اندرویدی داده بود. قولی که هنوز عملی نشده است. اما اگر کاربر آیفون و آی‌پد هستید پیش‌نهاد می‌کنیم که این تجربه را از دست ندهید.

نگهدارنده‌ای برای تجربه‌ بهتر

تام هنکس در کنار ارائه‌ی این اپلیکیشن یک داکِ نگهدارنده‌ی تبلت را به قیمت ۲۹ دلار عرضه کرده است که تبلت شما را به کیبورد اکسترنال اپل پیوند می‌دهد و تجربه‌ شبیه‌تری به ماشین تایپ را برای شما می‌سازد. این داک را نگارنده خیلی اتفاقی در مرکز خرید پایتخت مشاهده کرد اما قیمت‌اش با توجه به دلار و کمیسیون‌های من‌درآوردیِ فروشنده، بسیار بالاتر از چیزی‌ست که باید باشد.

اپلیکیشن تام هنکس

هنکس، ادامه می‌دهد!

هنکس در حوزه‌ ماشین‌تایپ فعالیت‌های زیادی دارد. فیلمی را تهیه‌کنندگی کرده به نام «ماشین‌تایپ کالیفرنیایی» و همین‌طور در مصاحبه‌های مختلفی در کانال‌های تلویزیونی به آموزش استفاده، تعمیر و کاربری ماشین‌های تایپ می‌پردازد. هنکس معتقد است کیبوردهای امروزیِ لپ‌تاپ‌ها روحِ کلمات را از بین برده‌اند. به گفته‌ او،‌ صدا، شکل و حسی که ماشین‌تایپ هنگام تایپ کردن به نویسنده می‌دهد، به کلمات و ذهن نویسنده راه پیدا می‌کند و به آن روح می‌دهد.

شما از چه کیبوردی روی تلفن‌همراه‌تان استفاده می‌کنید؟ تا حالا از کیبورد هنکس استفاده کرده‌اید؟ برای ما بنویسید.

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

یک یادآوری مهم

تایپ ده‌انگشتی مهارتی است که همه به آن نیاز داریم. آن را با آسان‌ترین و بهترین روش بیاموزید.

همین الان یادگیری تایپ ده‌انگشتی را شروع کنید!

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *