با افزونه فونت آرا، یوتایپ را با فونت دلخواه خود ببینید

افزونه فونت آرا

یوتایپ همیشه در پی بهبود تجربه کاربری برای کاربران و تایپ‌آموزان خود بوده است. در این راستا، امروز می‌خواهیم یک افزونه خوب و کاربردی را به شما معرفی کنیم که با نصب آن بر روی مرورگر خود، می‌توانید یوتایپ و هر سایت دلخواهی را را با فونت دلخواه خود ببینید  و تمرین تایپ در یوتایپ را با فونت دلخواه خود پی بگیرید. افزونه‌ای که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، فونت آرا نام دارد.

افزونه دیگه چیه؟!

افزونه‌ها (add-ons / extensions) برنامه‌هایی هستند که به یک برنامه اصلی متصل می‌شوند و ابزارها قابلیت‌هایی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. مرورگرها (مثل کروم و فایرفاکس) جزو برنامه‌های مهمی هستند که هر روزه آن‌ها را استفاده می‌کنیم و با نصب افزونه بر روی آن‌ها می‌توانیم از امکانات متنوعی بهره‌مند شویم. می‌توانید نگاهی به افزونه‌های کروم و افزونه‌های فایرفاکس بیندازید.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

مشکل فونت فارسی در وب، به‌ویژه وبسایت‌های خارجی

ما روزانه از وبسایت‌های خارجی زیادی استفاده می‌کنیم که رابط کاربری آن‌ها به زبان فارسی است، و یا دارای محتوای فارسی هستند. مثلا شما ممکن است جیمیل خود را فارسی کرده باشید یا حتی اگر فارسی نکرده باشید، روزانه تعداد زیادی ایمیل فارسی دریافت و ارسال می‌کنید. نسخه تحت وب شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک، تویتر، اینستاگرام و ... نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما فونت این وبسایت‌ها برای حروف فارسی چندان زیبا و خوانا نیست. اینجاست که نیاز به ابزاری برای استفاده از فونت‌های زیبا و استاندارد فارسی که برای محیط وب طراحی شده اند، احساس می‌شود.

معرفی افزونه فونت آرا

افزونه فونت آرا که توسط مصطفی الهیاری توسعه پیدا کرده است، راهکاری خوب برای استفاده از فونت‌های فارسی استاندارد وب در همه وبسایت‌ها است. با نصب این افزونه، فونت پیش‌فرض گوگل، جیمیل، تویتر و چندین سرویس دیگر به یک فونت فارسی زیبا تغییر خواهد کرد و شما می‌توانید به سلیقه خود فونت دلخواه خود را از میان فونت‌های افزونه انتخاب کنید. امکان روشن و خاموش کردن این فونت دلخواه برای هر کدام از سایت‌های پیش‌فرض وجود دارد. و علاوه بر این، شما می‌توانید فونت دلخواه خود را به هر سایتی که مایل هستید، از جمله یوتایپ، اعمال کنید.

دریافت فونت‌آرا برای کروم دریافت فونت‌آرا برای فایرفاکس

اعمال فونت دلخواه به یوتایپ پس از نصب فونت آرا

پس از این که افزونه را از طریق لینک‌های بالا دریافت و نصب کردید، در حالی که در سایت یوتایپ هستید، روی آیکون افزونه کلیک کنید و در پایین منویی که باز می‌شود، تیک مربوط به «برای وبسایت utype.ir فعال باشد؟» را بزنید.

فونت آرا برای یوتایپ

با فعال کردن این گزینه، فونت مطالب و دروس یوتایپ به فونت مورد انتخاب شما تغییر خواهد کرد. در زیر یکی از دروس یوتایپ را می‌بینید که با فونت ساحل نمایش داده می‌شود.:

تمرین در یوتایپ

امیدواریم این افزونه را نصب کنید و برایتان جالب و مفید باشد.

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

یک یادآوری مهم

تایپ ده‌انگشتی مهارتی است که همه به آن نیاز داریم. آن را با آسان‌ترین و بهترین روش بیاموزید.

همین الان یادگیری تایپ ده‌انگشتی را شروع کنید!

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

۳ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *