یادگیری تایپ ده انگشتی چقدر طول می‌کشد؟

وقتی می‌خواهیم پیانو یاد بگیریم یا صحبت از یادگیری یک زبان بین‌المللی تازه است، همه می‌دانیم که زمان مشخصی برای یادگیری وجود ندارد. همه و همه بستگی به میزان تمرین و توانایی شما در پیشرفت‌تان در این حوزه‌های تازه است.بسیاری از کسانی که تایپ ده انگشتی را با یوتایپ آغاز کرده‌اند از ما می‌پرسند: «یادگیری تایپ ده‌انگشتی چقدر طول می‌کشد؟» این یادداشت پاسخی به همه آن‌هایی‌ست که می‌خواهند بدانند واقعا چقدر زمان می‌برد.

حتما شما هم افرادی را که با تایپ ده‌انگشتی کارشان را پیش می‌برند دیده‌اید. آن فرد می‌تواند یک کارمند در یک اداره، یکی از دوستان برنامه‌نویس شما یا دوستی باشد که دلش می‌خواهد در دانشگاه‌های بین‌المللی تدریس کند. مشخص است که تماشای فردی که کیبورد و دستش یک حرف مشترک می‌زنند، حس خوبی به آدم می‌دهد.

utype_ir

یوتایپ | آموزش تایپ ده‌انگشتی

در اینستاگرام، کلی مطالب آموزشیِ جالب و مفید برایتان داریم 👇

صفحه ما را ببینید
لوگوی یوتایپ

آن‌هایی که تایپ ده‌انگشتی انجام می‌دهند، انگار با صفحه کلید یکی شده‌اند. و همین چنان حس خوشایندی به هر بیننده‌ای می‌دهد که نفر بعدی که به سراغ یادگیری تایپ ده‌انگشتی می‌رود، خود اوست.

فراگیری تایپ ده‌انگشتی مثل یادگیری هر چیز تازه‌ای از انسان زمان می‌گیرد. شما نمی‌توانید یک‌شبه به یک تایپیست ده‌انگشتی تبدیل شوید. همان‌طور که نمی‌توانید در یک ماه پیانیست قابلی شوید. و یا دو ماهه نمی‌توانید زبان فرانسه را بیاموزید. خبر خوب این است که تایپ ده‌انگشتی بسیار کم‌تر از دو قابلیت قبلی از شما زمان خواهد گرفت.

این روزها دیگر مثل روزگار قدیم احتیاجی نیست که با ماشین تحریر کار کنید. یادگیری تایپ ده‌انگشتی آن روزها فرق می‌کرد. اولین مردی که شروع به تایپ ده‌انگشتی کرد، فرانک ادوارد مک گورین، جراح و نگارگر دربار بود که در اواخر دهه ۱۸۰۰ عنوان «سریعترین تایپیست جهان» را داشت و به مردم تایپ ده‌انگشتی را آموزش می‌داد. در واقع نسخه‌ انسانی یوتایپ در زمان‌های قدیم بود!

[utypepromotecourses]

سرعت تایپ متوسط و سریع چقدر است

در ابتدا تایپ لمسی برای کمک به مردم در استفاده از «صفحه کلید ماشین تحریر» ساخته شده بود. برای رونویسی یا کپی‌برداری از یک صفحه روی یک صفحه دیگر، تایپیست‌ها باید می‌توانستند چشم خود را به متن اصلی معطوف کنند. به علاوه، هیچ کلید حذف و BackSpaceای روی ماشین تحریر وجود نداشت، بنابراین دقت مهم بود و کار بسیار سخت بود.

سرعت تایپ براساس تعداد کلمه در دقیقه (WPM) محاسبه می‌شود. یک تایپیست خوب ​​می‌تواند در ۸۰-۵۰ کلمه در دقیقه تایپ کند، در حالی که ۸۰-۹۵ کلمه در دقیقه، تایپ سریع در نظر گرفته می‌شود. مطلب سرعت تایپ خوب چقدر است؟ در همین وبسایت می‌تواند شما را در این زمینه بیشتر راهنمایی کند.

چقدر زمان می‌برد؟

همان طور که در کتاب رایگان آموزش تایپ ده انگشتی هم اشاره کرده ایم، پاسخ این سوال به شما بستگی دارد. امروز دیگر احتیاج نیست که برای یادگیری تایپ ده‌انگشتی به آموزشگاه تایپ بروید. همه‌چیز با یک کامپیوتر متصل به اینترنت حل می‌شود.  مقدار زمان مورد نیاز با استعداد، پیش زمینه قبلی، زمان و تلاش شما ارتباط دارد ، اگر روزی ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت در یوتایپ به طور منظم تمرین کنید، در بهترین حالت باید بتوانید تایپ ده‌انگشتی با سرعت ۴۰ کلمه در دقیقه را در مدت زمان یک ماه یاد بگیرید.

مردی در حال تمرین تایپ ده انگشتی

چرا یادگیری تایپ ده انگشتی ممکن است بیشتر طول بکشد

از آنجا که شما در حال یادگیری چگونگی تغییر حافظه عضلانی در انگشتان و مغز خود هستید، ممکن است این فرآیند طولانی‌تر شود. مهم این است آن‌چه را یاد می‌گیرید، تمرین کنید و حس لامسه را در این مورد جای حس بینایی‌تان در اولویت قرار دهید.

به خاطر داشته باشید که تایپ ده‌انگشتی در آغاز می‌تواند بسیار کند پیش برود. اما هرچه بیشتر تمرینش کنید، به تدریج سریعتر و بهتر خواهید شد. در نهایت، انگشتان شما به صورت خودکار و بدون آن که بهشان نگاه و حتی فکر کنید، آنچه را می‌خواهید بر صفحه کلید تایپ خواهند کرد.

چگونه سرعت یادگیری را افزایش دهیم

راز این کار در تکرار مکررات است. بگذارید بیشتر توضیح دهیم. وقتی که با یوتایپ کار می‌کنید ممکن است در چند درس اول به سرعت نمره قبولی را بگیرید و راه را برای رفتن به درس‌های بعدی هموار کنید. اما این‌جاست که نباید گول پیشرفتتان را بخورید.

راز افزایش سرعت تایپ شما در این است که بگذارید ذهنتان به تایپ کلمات عادت کند. ذهن در به یاد سپردن کلمات بسیار بهتر از به خاطر سپردن جای حروف کمک می‌کند.

پس بهترین راه این است: درس‌هایی که به نظرتان ساده است را زود رها نکنید. هر چند درس یک بار، چند درس به عقب برگردید و دوباره تمرین کنید. می‌دانیم که ممکن است حوصله‌تان از این تکرار سر برود؛ اما اگر بدانید چه تاثیر شگفتی بر یادگیری شما خواهد گذاشت، بی‌خیالش نخواهید شد.

اگر روزی ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت به طور منظم تمرین کنید، در بهترین حالت باید بتوانید تایپ ده‌انگشتی با سرعت ۴۰ کلمه در دقیقه را در مدت زمان یک ماه یاد بگیرید.

کارکردن روی کلمات مشخص

یک میانبر دیگر برای این‌که بتوانید سرعت یادگیری‌تان را افزایش بدهید، کار کردن روی کلماتی مشخص است. همان طور که پیشتر گفتیم ذهن کلمات را بهتر به خاطر می‌سپارد. پس بهتر است مجموعه‌ای از کلمات انتخاب کنید و سراغش بروید. ما درس‌هایی به نام تست سرعت تایپ در یوتایپ داریم. این درس‌ها بخش‌های گزیده شده‌ای از کتاب‌هایی مثل شازده‌ کوچولو و یا در انتظار گودو و هم‌چنین اشعار کلاسیک فارسی‌ست. پس از این که اصول اولیه تایپ ده انگشتی را یاد گرفتید، به سراغ آن بخش بروید.

وقتی که آن‌ها را مرتب تمرین کنید، ذهن شما خود را در مقابل مجموعه گزیده‌ای از کلمات می‌بیند. که می‌تواند آن‌ها را به خوبی به خاطر بسپارد و خود را با این کلمات به خوبی وفق دهد.

تمرین مکرر روی این کلمات، اجازه خواهد داد ذهن شما خود را با این کلمات هماهنگ کند و همین فرآیند به ذهن اجازه می‌دهد تا بتواند حافظه عضلانی شما را بازنویسی کند. تربیت حافظه عضلانی شباهت زیادی به تقویت عضلات بدن دارد. هرچه یک حرکت را بیشتر تکرار کنید، عضله شما در آن منطقه پرتکرار زودتر و سریع‌تر رشد می‌کند و تقویت می‌شود.

مهم این است که همین امروز شروع کنید

تایپ ده‌انگشتی مثل هر قابلیت دیگری ممکن است در لیست «بعدا یاد می‌گیرم» شما قرار بگیرد. این بزرگ‌ترین خطایی‌ست که می‌توانید انجام دهید. هزینه یادگیری تایپ ده‌انگشتی بسیار کم، و سود آن بسیار بالا است. شما با پول یک پیتزای معمولی می‌توانید وارد محیط آموزشی آنلاین تایپ ده‌انگشتی شوید و با روزی ده تا بیست دقیقه تمرین، زندگی حرفه‌ای خود را زیر و رو کنید. پس این یکی را نگذارید جزو لیست «از شنبه انجام می‌دم».

فراموش نکنید که در دنیای استارت‌آپ‌ها و در دورانی که تکنولوژی‌ها و کسب و کارها به سمت مدرن‌شدن پیش می‌روند، هوش مصنوعی یک به یک شغل‌های سنتی را از بین می‌برد و شغل‌های کلاسیک و قدیمی جایش را به تکنولوژی‌ها و قابلیت‌های جدید می‌دهد.

به خاطر داشته باشید هر علاقه‌مندی که داشته باشید، هر شغلی که بخواهید آغاز کنید و وارد هر آکادمی مدرنی بخواهید شوید، تایپ ده‌انگشتی تا همیشه قابلیتی‌ خواهد بود که به آن نیاز خواهید داشت.

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

۲ دیدگاه

احمد

سلام آيا بعد از عضو شدن و پرداخت هزينه مي توان برنامه را دانلود كرد تا موقع فراغت از آن استفاده كرد؟

پاسخ
یوتایپ

دوست عزیز، برنامه یوتایپ یک برنامه آنلاین هست که داخل مرورگر اجرا می‌شه و امکان دانلودش وجود نداره.

پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *