چرا کارمندان استارت‌ آپ‌ها و شرکت‌ ها باید تایپ ده‌ انگشتی را جدی بگیرند؟

تایپ ده‌انگشتی -تکنیک منحصربه‌فردی که در آن فرد بدون نگاه‌کردن به کیبورد و با هر ده‌انگشت خود تایپ می‌کند- مهارت اساسی کارمندان در بسیاری از مشاغل محسوب می‌شود.
 
تایپ ده‌انگشتی -تکنیک منحصربه‌فردی که در آن فرد بدون نگاه‌کردن به کیبورد و با هر ده‌انگشت خود تایپ می‌کند- مهارت اساسی کارمندان در بسیاری از مشاغل محسوب می‌شود؛ از بازاریابی تلفنی گرفته تا طراحی و برنامه‌نویسی. این‌روزها دیگر انتظار می‌رود که منشیِ همه‌کاره خودمان باشیم و مدیریت خود را بر تمامی جنبه‌های زندگی حرفه‌ای‌مان حفظ کنیم. تایپ کردن با ده‌انگشت، حتی با یک کلمه بالاتر از متوسط همیشگی در دقیقه، باعث صرفه‌جویی می‌شود. این عمل ساعت‌های بی‌شماری از زمان کارایی ما را بهبود بخشیده و به ما امکان می‌دهد فردی چند‌وظیفه یا مولتی‌تسک باشیم. علاوه بر این، شیوه تایپ ده انگشتی، با کاهش فشار کار، امکان افزایش رقابت در بین همکاران را نیز فراهم می‌کند. این مطلب پاسخی‌ست به این سوال که چرا کارمندان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها باید تایپ ده‌انگشتی را جدی بگیرند؟
در عصر دیجیتالیزه مدرن امروزی، تایپ کردن به آرامی و یا فقط با دو انگشت غیرقابل قبول است. با توجه به اینکه رایانه‌ها اکنون همه‌جا را احاطه کرده‌اند، نه تنها کارمندان، که دانشجویان، اعضای استارت‌آپ‌ها و ... همگی کارهایشان را با کامپیوتر جلو می‌برند و باورکردنی نیست اگر آن‌ها خود را به مهارت تایپ ده‌انگشتی عادت نداده باشند.
 
اختصاص دادن فقط چند دقیقه در روز برای یادگیری مهارت تایپ ده‌انگشتی می تواند پاداش‌های زیادی برای ما به همراه داشته باشد. درست مانند فراگیری رانندگی که با تمرین زیاد، مهارت بیشتری پیدا می‌کنیم. هنگام یادگیری تایپ نیز باید از همان اصول استفاده کنیم.

مزایای تایپ ده‌انگشتی برای کارمندان و اعضای تیم‌های استارت‌آپی

سازمان‌ها و استارت‌آپ‌ها به دنبال کارمندانی هستند که انگیزه داشته باشند و بتوانند از وقت خود در ساعات کاری به طور موثر استفاده کنند. تایپیست ده‌انگشتی که باشید، بهره وری به طور طبیعی افزایش می‌یابد و  تکالیف و تسک‌‌ها را در بازه زمانی کوتاه‌تری تحویل می‌دهید. این به خودی خود می‌تواند فشار شدید «کار اضافی» را از بین ببرد و با صرفه جویی در ساعات کار، شرکت‌ها را از لحاظ بهره‌وری به شدت جلو بیندازد.
کارمندان در شرکتی بین‌المللی مشغول تایپ هستند
این مهارت پایه و در عین حال سرنوشت ساز احتمالاً از لحاظ بازگشت سرمایه از هر دوره دیگری در تاریخ ساعات کاری ارزشمندتر است. درست است که همه ما می‌توانیم تایپ کنیم اما فقط ۳۰٪ از نیروی کار می تواند به طور موثر و ده‌انگشتی تایپ کند. این یعنی ۷۰٪ نیروی کار، زمان ارزشمند شرکت‌ها را با تایپ آرام و ابتدایی تلف می‌کنند.

افزایش قدرت تمرکز

تایپ ده‌انگشتی روی صفحه‌کلید همچنین باعث افزایش سطح تمرکز در همه کارهای مبتنی بر رایانه می‌شود. هنگام تایپ ده‌انگشتی، مهارت‌های ذهنی آموخته می‌شوند، رشد ذهنی شناختی افزایش می‌یابد و شما توانایی «نوع تفکر» را پیدا می کنید. به زبان ساده، دقیقا آنچه را که فکر می‌کنید، روی صفحه مقابل شما ظاهر می‌شود. تایپ ده‌انگشتی نه‌تنها انرژی ذهنی را مصرف نمی‌کند، بلکه ذهن را برای پردازش افکار و عقاید دیگر آزاد می‌کند.
  تایپ ده‌انگشتی روی صفحه‌کلید همچنین باعث افزایش سطح تمرکز در همه کارهای مبتنی بر رایانه می‌شود

به نمایش‌گذاشتن وضعیت حرفه‌ای

تایپ کردن «کارآمد» به طور قابل توجهی تصویر حرفه‌ای شما را در میان دیگران به نمایش می‌گذارد. وقتی کیبورد را با سرعت بالا و با دقت لمس می کنید، طبیعتاً با اعتماد به نفس بیشتر و کنترل بیشتری به نظر می‌رسید. به یاد داشته باشید، یک تصویر حرفه‌ای از شما در محل کار برای چشم‌انداز شغلی شما بسیار مهم است و توانایی‌های عالی در تایپ، شما را از همکاران جدا می‌کند.
یک تصویر حرفه‌ای از شما در محل کار برای چشم انداز شغلی شما بسیار مهم است

سلامت روان و حالِ خوب

یکی دیگر از مزایای یادگیری تایپ ده‌انگشتی، شکل بدنی شما و سلامت جسمی شماست (نشستن با حالت خوب و قرارگیری صحیح دست‌ها، مچ‌ها و انگشتان روی صفحه کلید). اگر از سفتی شانه‌ها، گردن، دست یا مچ، رنج می برید، تایپ ده‌انگشتی به کاهش یا از بین‌بردن این علائم و شرایط سخت جسمی شما کمک می‌کند. رعایت این ارگونومی ساده از شما در برابر عوارضی که تایپیست‌های معمولی درگیر آن هستند جلوگیری می‌کند.
یکی دیگر از مزایای یادگیری تایپ ده‌انگشتی، شکل بدنی شما و سلامت جسمی شماست

تایپ ده‌انگشتی؛ عنصر اساسی برای یادگیری مهارت‌های دیگر

تایپ ده‌انگشتی مهارتی است که به طور گسترده ای در بازار کار (بخش‌های تجاری، آموزشی و سبک زندگی) شناخته شده است. این کمک می‌کند تا هنگام یادگیری سایر مهارت‌های مبتنی بر رایانه و صفحه کلید؛ از جمله کدنویسی، طراحی، حسابداری و مهمتر از همه، در پیشرفت شخصی خود شما نقش داشته باشد. با تمرین، سرعت و دقت بیشتری نسبت به سایرین پیشرفت می‌کنید و به شما امکان می‌دهد در تمام جنبه‌های استفاده از رایانه و ارتباطات بهتر عمل کنید. حالا شاید پاسخ این سوال که چرا کارمندان استارت‌آپ‌ها و شرکت‌ها باید تایپ ده‌انگشتی را جدی بگیرند؛ را گرفته باشید.

شما چه تجربه‌ای از کاربرد تایپ ده‌انگشتی در استارت‌آپ‌ها و یا شرکت‌ها دارید؟ برای ما بنویسید تا با شنیدن تجربیات شما بتوانیم این مطلب را کامل‌تر کنیم. به جز وبلاگ ما، مطالب متنوعی در صفحه اختصاصی یوتایپ در وب‌سایت ویرگول هم وجود دارد. به آن‌ها هم سری بزنید.

توی دستت چند انگشت داری؟

تایپ ۲ انگشتی و ۴ انگشتی مبتدی و کُنده. تایپ ده‌انگشتی رو ساده و حرفه‌ای یاد بگیر.

برای شروعِ رایگانِ آموزش اینجا کلیک کن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *